12 sierpnia, 2022

Prowadzenie bloga firmowego a SEO

Content na stronie internetowej to podstawa jeżeli chcemy zacząć przygodę z pozycjonowaniem. Jak więc zacząć prowadzenie bloga firmowego pod SEO?
prowadzenie bloga firmowego

Firmowy blog to coś, z czym powinna być kojarzona witryna internetowa danej firmy. Content na stronie internetowej powinien być ciekawy, by wzbudzać zainteresowanie czytelników lub potencjalnych klientów. Prowadzenie bloga firmowego przynosi wiele korzyści, w tym poprawę SEO. Jednak SEO nie powinno być jedynym celem, na którym należy się skupić, jeśli chodzi o prowadzenie bloga. Blog firmowy może dostarczać wartościowych treści klientom i pomagać w budowaniu silniejszych relacji z nimi. Można go również wykorzystać jako platformę do dzielenia się wiadomościami i ogłoszeniami firmowymi. Jest to świetne narzędzie marketingowe, dzięki któremu sklep internetowy może stać się bardziej wiarygodny, rozpoznawalny, ale przede wszystkim widoczny w wyszukiwarce. Dodatkowo blog firmowy pozwala na stworzenie unikalnej otoczki wokół swojej marki, a gdy prowadzisz sklep, jest to niezwykle ważne.

Jak założyć blog firmowy?

Skoro treści na blogu mogą poprawić wskaźniki sprzedażowe, czas podpowiedzieć, jak go stworzyć. Zakładając blog firmowy, należy wziąć pod uwagę kilka kwestii:

– Kto będzie pisał wpisy na blogu?

– Jakie tematy będą poruszane na blogu?

– Jak często blog będzie aktualizowany?

Po ustaleniu tych kluczowych kwestii można przystąpić do tworzenia bloga firmowego. Zacznij od stworzenia platformy (takiej jak WordPress, Joomla lub Blogger), a następnie zaprojektuj blog tak, aby miał powiązanie z twoją marką. Blog firmowy to narzędzie, które będzie kojarzone z twoim sklepem czy portalem, dlatego możesz wykorzystać używane wcześniej szablony. Wybierając hosting, musisz zdecydować się na jedną z dwóch opcji: dedykowany lub współdzielony. Ten pierwszy sprawdzi się przy dużych portalach lub sklepach internetowych. Współdzielony jest ciekawą alternatywą dla firm, które dopiero rozpoczynają swoją działalność w sieci.

Jak blog firmowy wpływa na pozycjonowanie?

Od dłuższego czasu wiemy, że algorytmy Google doceniają unikalne treści. Obecność słów kluczowych i odpowiednie linkowanie pomagają w skutecznym content marketingu. Podobnie jest w przypadku tworzenia bloga. Blog firmowy może mieć pozytywny wpływ na SEO poprzez dostarczanie świeżych, istotnych treści, które mogą przyciągać linki przychodzące i pomóc w poprawieniu widoczności witryny na stronach wyników wyszukiwania. Jeśli jednak blog nie jest dobrze zoptymalizowany lub wpisy blogowe nie są regularnie aktualizowane, może to niestety zaszkodzić działaniom SEO. Warto pamiętać o optymalizacji oraz o tym, by używać odpowiednich fraz kluczowych (głównie long tail, czyli długi ogon). Wpływ na pozycjonowanie ma również systematyczność publikacji treści blogowych. Gdy będziemy przestrzegać tych zasad, zrobimy bardzo dużo dla pozycjonowania strony w wyszukiwarkach. O efektach tworzenia treści na stronie tak naprawdę dowiesz się dopiero, gdy je stworzysz. A jak dobrać odpowiednie tematy oraz słowa kluczowe? Najprościej jest współpracować z Google Search Console. Pozwoli nam ono na spełnienie wymagań robotów Google i odpowiednie pozycjonowanie bloga firmowego.

Jak tworzyć wpisy na blog firmowy?

Zastanawiacie się, czy trudno jest tworzyć wpisy na blog firmowy? Otóż nie! Oto kilka porad, które podpowiedzą, jak napisać dobry artykuł blogowy:

1. Krótko i zwięźle – ludzie mają krótki czas na skupienie uwagi, więc upewnij się, że Twoje posty są bezpośrednie i na temat.

2. Pisz o tym, na czym się znasz – dziel się swoją wiedzą branżową i spostrzeżeniami, aby pokazać, że Twoja firma jest kompetentna i godna zaufania.

3. Bądź na czasie – pisz o aktualnych trendach i tematach wartych uwagi, aby pokazać, że Twoja firma jest na bieżąco.

4. Wykorzystuj materiały wizualne – Oprócz tekstu używaj obrazów, infografik i filmów, które przełamią treść i sprawią, że będzie ona bardziej angażująca.

5. Promuj swoje produkty/usługi – Wykorzystaj swój blog jako platformę do zaprezentowania oferty swojej firmy oraz podkreślenia jej cech i korzyści.

Pisząc content pamiętajmy o nagłówkach. Odpowiedni wpis powinien zawierać zarówno H1 oraz H2. W każdym z wpisów powinniśmy też linkować inne teksty oraz nasze produkty. Linkowanie wewnętrzne pomaga w skutecznym pozycjonowaniu. Wszystkie nowe treści warto publikować w social mediach. Wtedy zwiększy się rozpoznawalność twojego bloga. Pamiętajmy, by nie dopuścić do duplikacji treści. Publikowane treści muszą być unikalne, nie mogą np. posiadać opisu produktu lub usługi już wykorzystanego na twojej stronie www.

Blog firmowy – dla kogo?

A czy blog firmowy to rozwiązanie odpowiednie dla wszystkich? Gdy przyjrzymy się potentatom w danej branży, zauważymy, że niezależnie od dziedziny, jaką zajmuje się firma, możliwe jest prowadzenie bloga. Wizerunek eksperta możesz wzbudzać w praktycznie każdej dziedzinie. Warto prowadzić bloga nawet w niszowych branżach, w których nie ma zbyt dużej konkurencji. Ruch na stronie przydaje się każdemu, tak więc nawet, gdy mamy przewagę nad innymi, warto ją powiększać. Pozwoli to przyciągnąć nowych klientów. Blog firmowy to świetny sposób na nawiązanie kontaktu z klientami i budowanie relacji. Może być również wykorzystywany do promowania produktów i usług, a także do udostępniania firmowych nowości i ogłoszeń. Niejako może on przejąć funkcję newslettera, choć tego nie polecamy, ponieważ e-mail marketing również ma wpływ na SEO. Ciężko więc stwierdzić, czy jest branża, w której blog firmowy nie byłby odpowiednim rozwiązaniem. Tworzenie contentu powinno być celem każdej firmy, chcącej poprawić widoczność strony.

Ile kosztuje blog firmowy?

Skoro to taka świetna opcja, to pewnie zastanawiacie się, ile kosztuje blog firmowy? Otóż niestety ciężko odpowiedzieć na to pytanie. Pierwszy z kosztów to wykupienie domeny internetowej. Kolejnym jest hosting. Tutaj decydująca kwestia to pojemność serwera i przestrzeń na dysku. Kolejny z kosztów to usługi SEO. W naszym przypadku, cena prowadzenia i pozycjonowania bloga zależy od jego wielkości, specyfiki rynku oraz zakresu naszych działań. Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie, ponieważ zależy to od wielu czynników, takich jak wielkość firmy, częstotliwość publikowania wpisów i poziom pożądanego dostosowania. W przybliżeniu można oszacować, że blog firmowy w sumie może kosztować około kilkuset złotych miesięcznie. Nie jest to wysoką ceną za zwiększenie widoczności w sieci, szczególnie w branżach, gdzie większość firm posiada rozbudowaną strategię SEO. Blog pozwala na poprawienie widoczności twojej strony w wynikach wyszukiwania, ale też zwiększenie zaufania potencjalnych klientów, a na tym każdej firmie zależy najbardziej.

Oceń Artykuł: Prowadzenie bloga firmowego a SEO

4.9/5