Optymalizacja sklepu internetowego pod SEO to proces bardzo złożony. Należy zwracać uwagę m. in. na teksty blogowe, ich strukturę, na opisy produktów oraz opisy kategorii. Opisy kategorii są ważną częścią SEO, ponieważ pomagają wyszukiwarkom zrozumieć, o czym jest witryna. Kategorie mogą być używane do grupowania treści na stronie internetowej. Służą one do organizowania informacji w sposób, który jest łatwy do przeglądania i nawigowania. Opisy kategorii mogą pomóc wyszukiwarkom zrozumieć, jakie informacje zawiera sklep www. Mogą także pomóc w promowaniu witryny i poprawianiu jej pozycji w wynikach wyszukiwania. Skuteczne opisy kategorii pomagają także potencjalnym klientom znaleźć witrynę, gdy szukają produktów lub usług oferowanych przez witrynę. Ich rolą jest naprowadzić roboty Google na dobre tory, by prawidłowo interpretowały dany sklep e-commerce.
Jak powinien wyglądać opis kategorii pod SEO?
A jak powinien wyglądać opis kategorii w sklepie internetowym? Pierwszą rzeczą ważną do dobrego pozycjonowania jest odpowiedni dobór słów kluczowych. Powinien on tworzyć ciekawy i unikalny content. Nie można zapominać o odpowiedniej strukturze tekstu. Trzeba go odpowiednio formatować. W opisach kategorii najważniejszy jest nagłówek (title, h1). Opis może zawierać również linkowanie. Odnośniki do innych stron zwiększą widoczność naszej oraz linkowanej strony. Co do długości tekstu, powinien on być krótkim, ale treściwym podsumowaniem tego, co można znaleźć w danej kategorii. Powinien on dać czytelnikowi ogólne pojęcie o poruszanych tematach, bez wchodzenia w zbytnie szczegóły. Mile widziany jest tutaj język korzyści. Długość opisów kategorii dość ciężko oszacować, lecz można przyjąć, że powinna ona się mieścić między 800 a 2000 znaków ze spacjami. Im dłuższy opis, tym więcej fraz kluczowych jesteśmy w stanie w nim umieścić. Może on posiadać bezpośrednie odnośniki do innych podstron i podkategorii. Unikalne opisy mogą posiadać także odnośniki do konkretnych produktów. Będą one pełnić funkcję linkowania wewnętrznego. Jest to istotne z punktu widzenia algorytmu Google.
Czy opisy kategorii wpływają na SEO?
Często słyszymy pytanie, czy opisy kategorii wpływają na SEO. Odpowiedź brzmi: tak, skuteczne opisy kategorii produktów mogą wpływać na SEO i pozycjonowanie sklepu. Mało kto wie, lecz skuteczne opisy są ważne zarówno dla użytkowników, jak i dla wyszukiwarki Google. Jeśli opis jest dobrze napisany, może przyciągnąć uwagę potencjalnego klienta i zachęcić go do kliknięcia na link. W tym artykule podpowiemy, jak napisać skuteczny opis produktu w sklepie internetowym. Opisy produktów to teksty, które opisują dane produkty lub usługi. W większości przypadków służą one do sprzedaży i promocji danego produktu lub usługi. Opisy mogą być umieszczone w różnych miejscach: na dole strony internetowej, w ulotce, w folderze reklamowym itd. Opisy kategorii powinny być tworzone zgodnie ze wszystkimi zasadami pozycjonowania. Oczywiście, tak jak w przypadku reszty contentu, nie można dopuścić do sytuacji, kiedy to treść będzie przesycona słowami kluczowymi i straci sens. Wtedy może ona wyglądać na sztuczną, a co za tym idzie odstraszać klientów i roboty. Dobry opis kategorii pomoże użytkownikom zrozumieć, jakie produkty i usługi są dostępne w danej kategorii, a także pomoże wyszukiwarkom w indeksowaniu i ustalaniu pozycji witryny. Pomoże także odpowiednio ją zoptymalizować. Tworząc opisy kategorii warto dodać małą grafikę (zawierającą np. zdjęcia produktów) oraz meta description.
Koszt stworzenia dobrych opisów kategorii
Stworzenie dobrych opisów kategorii może kosztować sporo pieniędzy. Wynika to z faktu, że zbadanie produktów w każdej kategorii i wymyślenie kreatywnych sposobów ich opisania wymaga czasu. Stworzenie opisów kategorii nie jest łatwe, ponieważ długość opisów wymaga od właściciela sklepu (lub copywritera) skompresowania najważniejszych informacji w bardzo krótką treść. Długie opisy kategorii mogą pogorszyć pozycjonowanie strony. Warto więc ograniczyć się do kilku słów. Warto pamiętać, że krótkie i precyzyjne opisy produktów i kategorii mają duże znaczenie dla pozycjonowania strony. Zadbaj o poprawność językowa Błędy językowe mogą negatywnie wpłynąć na wizerunek firmy i odstraszyć potencjalnych klientów. Dlatego warto też zadbać o to, aby teksty były poprawne pod względem gramatycznym i ortograficznym.
Błędy językowe mogą negatywnie wpłynąć na wizerunek firmy i odstraszają klientów. Nasza firma wykonuje na zamówienie pisanie opisów kategorii pod kątem SEO i zamieszczenie ich w sklepie online. Używamy licencjonowanych narzędzi, takich jak Semstorm. Ich koszt wyceniamy indywidualnie, po konsultacjach z właścicielami sklepów internetowych. Gwarantujemy świetną jakość opisów kategorii i produktów, które przyspieszą znacząco proces pozycjonowania.