22 września, 2022

Jak wygląda opieka nad klientem SEO?

Opieka nad klientem seo powinna polegać przede wszystkim na wzajemnej komunikacji oraz reagowaniu na potrzeby klienta. Czy zatem klient powinien znać się na usłudze, którą mu zapewniamy?
opieka nad klientem seo

Każdy z klientów, który planuje długofalową współpracę z firmą, chciałby liczyć na wsparcie z jej strony. Gdy powierzamy wykonanie danej usługi innej firmie, chcemy wiedzieć, jak taki proces przebiega. Dobrze jest, gdy co jakiś czas raportowane są efekty pracy. Zleceniobiorca zazwyczaj prosi o wykonanie jakiejś usługi inną firmę, ponieważ nie ma czasu na takie działanie lub po prostu na tym się nie zna. Ten drugi przypadek często jest widoczny w naszej branży. Opieka nad klientem SEO polega na zapewnieniu swoim klientom jak najlepszych doświadczeń. Oznacza to reagowanie na ich potrzeby, informowanie ich na bieżąco o postępach w pracy oraz stałą gotowość do udzielania odpowiedzi na ich pytania. Oznacza to również wykraczanie poza to, co możliwe, aby upewnić się, że ich oczekiwania są spełnione lub przekroczone. Krótko mówiąc, dbałość o klienta SEO polega na upewnieniu się, że klienci są zadowoleni z Twojej pracy i informowaniu ich o naszych działaniach.

Czy klient musi znać się na SEO?

Rozmawiając z potencjalnymi klientami, co jakiś czas występują sytuacje, kiedy to klient kompletnie nie wie, na czym polega proces pozycjonowania stron. Decydując się na współpracę z naszą agencją SEO nie musi tego wiedzieć. Nasza praca polega nie tylko na poprawianiu widoczności strony www w wyszukiwarce Google, ale także na szkoleniu naszych klientów. Klient nie musi więc znać się na SEO. Korzystne jest jednak, by klient był świadomy SEO i tego, jak może ono wpłynąć na jego witrynę lub obecność w sieci. Dlatego też tak istotna w naszej branży jest indywidualna relacja z każdym ze zleceniobiorców. Jesteśmy świadomi, że prowadząc portal, sklep internetowy lub stronę firmową, często nie ma się czasu na pojmowanie czegoś, co nie wchodzi w zakres naszych obowiązków. Wykonując optymalizację strony, staramy się tłumaczyć (oczywiście chętnym osobom), co tak naprawdę robimy. Wiemy, iż pozycjonowanie stron internetowych nie jest prostym zagadnieniem, lecz przy minimalnej inicjatywie ze strony klienta, jesteśmy w stanie osiągnąć sukces i przekazać mu sporą dawkę wiedzy.

Zakres opieki nad klientem

Zastanawiacie się pewnie, co tak naprawdę wchodzi w zakres opieki nad klientem? Każdą relację z naszymi klientami staramy się zbudować indywidualnie. To tak naprawdę od niego zależy, czy i czego chciałby się nauczyć. Z naszej strony gwarantujemy pakiet „obowiązkowych” warsztatów z działania narzędzi, na których pracujemy. Gdy klient zdecyduje się poznać wszelkiego rodzaju programy oraz zasady ich działania, łatwiej jest tłumaczyć mu naszą pracę, a co najważniejsze – pokazywać jej efekty. Zdajemy sobie sprawę, że to nasza firma wykonuje usługi pozycjonowania, lecz wiedza klienta w tym zakresie przydaje się do efektywnego omawiania ich wyników. Prócz tego ma on również wgląd do wszystkich faktur i otrzymuje comiesięczny raport z naszych działań. Dodatkowo nasz handlowiec jest stale do dyspozycji zleceniobiorcy i w przypadku jakichkolwiek pytań, odpowiada na nie i rozwiewa wątpliwości. Nasze działania zależą od przyjętej strategii. Tak naprawdę, klient może prowadzić sam cały content marketing, autoryzować treści lub całkowicie zaufać naszej firmie i nie ingerować w działania naszych doświadczonych copywriterów.

Szkolenia tematyczne SEO

Prócz pełnej opieki nad klientem, w zakres umowy wchodzą także szkolenia tematyczne SEO. To w ich trakcie klient dowiaduje się m. in.

  • jak przebiega audyt SEO,
  • jak wykonać skuteczne pozycjonowanie,
  • jak dobrać strategię pozycjonowania,
  • jak dobrać frazy kluczowe.
  • co to linkowanie i jak dobrać odpowiednią strategię.

W zakres szkoleń wchodzi również nauka korzystania z Google Search Console, Google Analytics czy omówienie zasad działania algorytmu Google. Szkolenia tematyczne SEO mają na celu pomóc w zrozumieniu i wdrożeniu skutecznych strategii SEO dla danej strony. Zakres oraz ilość szkoleń jest dobierana indywidualnie przy rozpoczęciu współpracy. Jeśli klient wyrazi chęć, mogą być one przeprowadzane online przez najlepszych specjalistów z naszej firmy. Oczywiście istnieje również możliwość odbycia takich warsztatów stacjonarnie – zarówno w firmie klienta, jak i w naszej agencji.

Oceń Artykuł: Jak wygląda opieka nad klientem SEO?

4.9/5