Nieodzownym elementem każdej działalności, bez względu na to, czy mowa tu o usługach, czy też o sprzedaży, jest posiadanie wizytówki w Google. Fachowo nazywa się ona wizytówką Google moja firma. Taki profil firmy w Google pozwala umieścić w niej najważniejsze informacje, m. in. godziny otwarcia, adres, dane kontaktowe, branżę oraz opinie. Te ostatnie podawane są w gwiazdkach. Często to właśnie od ilości gwiazdek zależy, czy klient zdecyduje się na skorzystanie z usług danego usługodawcy. Prócz wysokości ocen, ważna jest także ich wiarygodność. Niestety, lecz wciąż częstą praktyką jest umieszczanie sfałszowanych, negatywnych komentarzy. Co więc robić, gdy dojdzie do takiej sytuacji? Jak usunąć fałszywe opinie w Google? O tym w dalszej części tekstu.
Czy warto usuwać fałszywe opinie w Google?
Zastanawiacie się pewnie, czy warto zgłaszać i usuwać fałszywe opinie w Google? Otóż są metody, którymi można to zrobić. A czy usuwanie negatywnych opinii to gra warta świeczki? Wszystko zależy od tego, ile jest opinii pozytywnych. Gdy stosunek pochwał względem nagan jest bardzo wysoki, warto przemyśleć, czy tak naprawdę opłaca nam się interweniować. Gdy fałszywe opinie Google wyglądają na prawdziwe, nie zawsze należy się ich pozbywać. Znikoma ilość negatywnych opinii świadczy o wiarygodności usługodawcy. Potencjalny klient, wyszukując naszą firmę, zapewne stwierdzi, iż to na pewno nie właściciel wystawił sobie jedną gwiazdkę. Gdy widzi się negatywne opinie w Google, głębiej analizuje obszar i jakość działalności, zapoznaje się z pozytywnymi opiniami w Google moja firma i buduje się zaufanie odbiorcy.
Sposoby na pozbycie się fałszywych opinii w Google
Co warto wiedzieć, istnieją sposoby na pozbycie się fałszywych opinii w Google moja firma. By usunąć takową opinię, powinniśmy wiedzieć, że nie napisał jej niezadowolony klient, lecz są to działania konkurencji lub innych wrogów. Aby usunąć negatywne opinie, należy wejść w menadżera Google moja firma. Następnie trzeba znaleźć zakładkę z opiniami i wybrać odpowiedni wpis. Później wystarczy kliknąć pole zgłoś opinię. Administratorzy Google w ciągu 4 dni od zgłoszenia odniosą się do danej sprawy. Powinniśmy pamiętać, że taki negatywne opinie o firmie zostaną usunięte tylko wtedy, gdy posiadają nieodpowiednią treść i tym samym naruszają regulamin, czyli tzw. zasady Google. W praktyce oznacza to, że muszą być kompletnie nie na temat lub, być obraźliwe posiadać w treści niecenzuralne słowa. Co ważne, po dziś dzień działają tzw. booty, które generują negatywne, fałszywe opinie w Google Maps automatycznie. Należy zwracać uwagę na nicki opiniodawców. Gdy są one nielogiczne, posiadają znaki specjalne, warto sprawdzić ten trop. Każdy użytkownik Google posiada widoczną historię wystawianych gwiazdek. Gdy jest to fake konto, takowa historia zazwyczaj jest pusta. Mimo prób eliminowania takich praktyk, Google nie jest w stanie pozbyć się takich działań. Gdy omawiane czynności nie przyniosą efektu, należy spróbować skontaktować się z supportem poprzez odpowiedni formularz, by zgłosić i usunąć opinię. Przedsiębiorca musi poczekać kilka dni na odpowiedź. Gdy jest ona negatywna, pozostaje wystosować odpowiednie odwołanie od decyzji. Gdy i w tym przypadku opinii nie da się usunąć, pozostaje jeszcze jedna opcja.
Polubowne oraz sądowe pozbycie się fałszywych opinii w Google
Gdy skontaktowanie się z Google nie przyniosło efektów, ostatecznym wyjściem jest polubowne rozwiązanie sporu dot. fałszywych opinii w Google. Na czym polega takie działanie? Najlepszym rozwiązaniem jest odpisanie na jednogwiazdkową opinię. Należy nawiązać dialog z klientem i odpowiadać na komentarze. Częstym błędem jest ustosunkowywanie się tylko do tych negatywnych – tego nie należy robić. Pamiętajmy, że każdy może usunąć swoją negatywną ocenę w każdym momencie. Gdy dojdziemy z nim do porozumienia, negatywna opinia na temat naszej firmy może zniknąć z wyszukiwarki. Jeśli jednak nie osiągniemy oczekiwanego rezultatu, a za wszelką cenę chcemy pozbyć się nieprawdziwych opinii, możemy rozważyć drogę sądową. Takie działanie jest długotrwałe i kosztowne, dlatego też jest ono bardzo rzadko wybierane. Warto jednak wiedzieć, iż każde nieprawdziwe informacje, stworzone przez np. nieuczciwą konkurencję, możemy poddać pod wzgląd prokuratora.