Google jako jeden z najpotężniejszych graczy na rynku, cały czas aktualizuje swoje produkty. Zwiększa funkcjonalność swojej wyszukiwarki, ale także tworzy szereg świetnych aplikacji, które pomagają użytkownikom każdego dnia. Jedną z tych usług jest właśnie Google Discover. Czym jest i jak się w nim znaleźć? Nie wiele osób wie, że usługa ta jest świetnym miejscem, gdzie twórcy mogą dotrzeć do jeszcze większej liczby użytkowników. Usługa to zmodyfikowana aplikacja Google Feed, a do jej używania potrzebny jest smartfon i mobilna aplikacja Google. Discover bada aktywność w Internecie i jest jednym z bardzo ważnych narzędzi Google.
Co to jest Google Discover?
Google Discover to agregator wiadomości i narzędzie do odkrywania treści opracowane przez Google. Ma na celu wypłynięcie ciekawych artykułów, newsów, tekstów, które są interesujące i istotne dla danego użytkownika. Działa ona na zasadzie algorytmu, która analizuje dokładną aktywność w Internecie i aplikacjach. Konto Google jest regularniej badane przez sztuczną inteligencję, dzięki czemu usługa wyświetla spersonalizowane i dopasowane treści. W karcie Discover mogą pojawiać się zarówno newsy, jak i starsze artykuły, ale także wyniki sportowe, bieżące kursy walut, a nawet materiały wideo czy galerię zdjęć. Usługa wyświetla tytuł, grafikę, krótki tekst, a także nagłówki kategorii.
Google Discover – w jaki sposób Google dopasowuje treści dla użytkownika?
Google Discover to narzędzie do odkrywania treści, które pomaga użytkownikom znaleźć nowe i interesujące treści w sieci. Zaawansowany algorytm jest odpowiedzialny za pomoc usługi Google Discover. W jaki sposób Google dopasowuje treści dla użytkownika? Bierze pod uwagę kilka ważnych danych, które zapisuje Twoje konto Google:
- informacje o adresie domowym, a także o lokalizacjach telefonu,
- historia wpisywanych haseł w wyszukiwarce Google,
- informacje z pozostałych aplikacji Google (Kalendarz czy Kontakty),
- Google Discover jest powiązany z wieloma produktami Google.
Algorytm wykorzystuje wiele czynników, aby dostosować treści do każdego użytkownika. Usuwanie historii z Moja aktywność w Google spowoduje nieprawidłowe działanie usługi. Tak samo jak wyłączenie zapisywania większości danych przez Google.
Dlaczego warto znaleźć się w Google Discover?
Istnieje wiele powodów, aby być na Google Discover. Być może najbardziej oczywistym powodem jest to, że może to pomóc Ci dotrzeć do szerszej publiczności z Twoimi treściami. Dodatkowo, obecność na Google Discover może pomóc Ci w budowaniu marki i autorytetu, a także w kierowaniu ruchu na Twoją stronę internetową. Wreszcie, pojawienie się na Google Discover może również pomóc w poprawieniu Twojego SEO, ponieważ Discover jest zasilany przez ten sam algorytm, który zasila wyszukiwarkę Google.
Kryteria – jak znaleźć się w Google Discover?
Ciekawe artykuły mogą wyświetlać się w usłudze. Atrakcyjne strony internetowe mogą sprawdzać swoje wyniki wyszukiwania z Google Discover w Google Search Console. Strona musi być zweryfikowana, a także zindeksowana przez Google. Wartościowe i wiarygodne strony mogą pojawiać się w usłudze i jest to jedno z najważniejszych kryteriów. Jak znaleźć się w Google Discover? Co więcej, nie powinny one zawierać przekleństw i wulgaryzmów. Strony nie powinny być powiązane z terroryzmem, nienawiścią, manipulacją, nękaniem, przemocą, a także nie powinny mieć charakteru seksualnego. Discover działa na smartfonach, a więc kluczowa jest optymalizacja strony internetowej pod urządzenia mobilne.
Content marketing kluczem do wyświetlania się w Google Discover
Jeśli chcesz pokazać się w Google Discover, marketing treści jest kluczowy. To świetny sposób na to, by Twoje treści zobaczyli potencjalni klienci. Aby mieć pewność, że Twoje treści pojawią się w Google Discover, twórz wysokiej jakości, bogate w słowa kluczowe treści, które są dostosowane do grupy docelowej. Warto pisać poradniki, słowniki, instrukcje, a także recenzje produktów i FAQ. Następnie promuj swoje treści w mediach społecznościowych i innych kanałach, aby zachęcić ludzi do angażowania się w nie. Jeśli uda Ci się zachęcić ludzi do czytania, oglądania lub słuchania Twoich treści, istnieje większe prawdopodobieństwo, że pojawisz się w ich kanale Discover.