Każdy z nas, przeglądając specjalistyczny portal, ma ochotę przeczytać ciekawą i unikalną treść. Wartościowy content jest w dzisiejszych czasach coraz bardziej pożądany. By spełnić oczekiwania grupy docelowej, często tworzy się artykuły eksperckie. Artykuł ekspercki to tekst napisany przez osobę, która posiada wiedzę specjalistyczną lub doświadczenie w danym temacie. Artykuły eksperckie można zwykle znaleźć na stronach internetowych i służą one do przekazywania czytelnikom informacji na określony temat. Publikowanie tego typu treści to świetny zabieg marketingowy, który wpływa na zaufanie względem firmy i na rozpoznawalność w branży. Dobra jakość contentu niesie za sobą wiele korzyści, o których będzie mowa w dalszej części tekstu.
Jak pisać artykuły eksperckie?
Zastanawiasz się czy każdy może stworzyć dobry artykuł ekspercki? Otóż, jeśli chcesz pisać artykuły eksperckie, powinieneś pamiętać o kilku rzeczach. Po pierwsze, zanim zaczniesz pisać, upewnij się, że dobrze rozumiesz temat, o którym piszesz. Oznacza to, że należy przeprowadzić badania i upewnić się, że posiadamy solidną wiedzę na dany temat. Gdy już dobrze zrozumiesz temat, zacznij od przygotowania konspektu swojego artykułu. Pomoże to uporządkować myśli i zapewni płynność tekstu. Pisząc, pamiętaj o poparciu swoich tez dowodami i fachowymi źródłami. Dzięki temu Twój artykuł będzie bardziej wiarygodny i autorytatywny. Na koniec należy dokładnie przeczytaj swój artykuł przed jego publikacją. Pozwoli to upewnić się, że nie ma w nim błędów ani literówek, które mogłyby zepsuć przekaz. Stosując się do tych wskazówek, możesz pisać artykuły eksperckie, które będą zarówno pouczające, jak i interesujące dla Twoich czytelników. Teoretycznie więc każdy copywriter może tworzyć profesjonalne treści, lecz by publikować artykuły najwyższej jakości, warto posiłkować się wiedzą prawdziwych ekspertów branżowych. Ważne jest też, by nie publikować artykułów specjalistycznych jako administrator. Należy podać dane osobowe autora, bowiem to również zwiększa wiarygodność.
Artykuł ekspercki – jakie niesie korzyści?
Artykuł ekspercki to artykuł napisany przez eksperta w danej dziedzinie lub na dany temat. Korzyści z artykułu eksperckiego polegają na tym, że może on dostarczać dokładnych i aktualnych informacji na dany temat, a także oferować spostrzeżenia i perspektywy, które mogą być pomocne dla czytelników. Ponadto artykuł ekspercki może pomóc w budowaniu wiarygodności i zaufania czytelników, ponieważ są oni bardziej skłonni zaufać informacjom przedstawionym w artykule eksperckim, niż gdyby mieli przeczytać artykuł napisany przez kogoś, kto nie jest ekspertem w danej dziedzinie. Prócz poprawy wizerunku marki, artykuły eksperckie często zwiększają konwersję oraz ruch na stronie. Merytoryczny artykuł podniesie świadomość marki, zwiększy zaufanie względem twojej firmy i być może przekona potencjalnego klienta do skorzystania właśnie z twoich usług. By osiągnąć te korzyści, warto po każdej publikacji, udostępniać wpisy na social mediach twojej marki.
Jak artykuł ekspercki wpływa na SEO?
Tworzenie treści eksperckich i artykułów sponsorowanych to działania związane bezpośrednio z content marketingiem (inaczej – marketing treści). Artykuł ekspercki może mieć pozytywny wpływ na SEO poprzez dostarczenie wartościowych treści, które są istotne dla użytych słów kluczowych. Artykuł powinien być dobrze napisany i przebadany, tak aby przedstawiał unikalne spojrzenie na dany temat. Jeśli artykuł zostanie podchwycony przez inne strony lub blogi, może pomóc w budowaniu linków zwrotnych do oryginalnej witryny, co może poprawić jej pozycję w wyszukiwarkach. W efekcie, może być zauważona poprawa pozycji w wynikach wyszukiwania. Dodatkowo, podobnie jak w artykułach poradnikowych, w każdym artykule można stosować linkowanie. Jest to jeden z elementów strategii content marketingowej.
Koszt tekstu eksperckiego
Koszt tekstu specjalistycznego może się różnić w zależności od długości tekstu, wymaganego poziomu wiedzy specjalistycznej oraz terminu realizacji. Ogólnie rzecz biorąc, im dłuższy tekst i im więcej wiedzy specjalistycznej wymaga, tym wyższy będzie koszt. Na przykład, krótki wpis na blogu może kosztować tylko kilkadziesiąt złotych, podczas gdy praca naukowa może kosztować kilka tysięcy. Korzyści, jakie dają artykuły eksperckie są jednak dużo większe, niżeli koszty, które trzeba przeznaczyć na tworzenie takich treści. Nasza firma podczas współpracy ze zleceniobiorcą pomaga w tworzeniu specjalistycznych tekstów. Jest to jeden z elementów strategii pozycjonowania. Wyceny takich działań dokonujemy indywidualnie, po rozmowie z klientem.