26 września, 2022

Artykuł sponsorowany a SEO

Artykuł sponsorowany to dobry sposób na to aby zwiększyć liczbę osób odwiedzających naszą stronę internetową. Jest to jednak kosztowne rozwiązanie. Sprawdź jak artykuł sponsorowany pomaga w seo.
artykuł sponsorowany seo

Wielu z nas, przeglądając Internet, trafia na artykuły sponsorowane. Często można rozpoznać takie zjawisko samemu, lecz zazwyczaj takie artykuły są również odpowiednio podpisane. Istnieją dwa główne sposoby pozyskiwania ruchu na stronę internetową: poprzez artykuły sponsorowane lub poprzez SEO. Śmiało można stwierdzić, iż praktycznie każdy opublikowany artykuł sponsorowany ma wpływ na pozycjonowanie strony. Jak do tego dochodzi? O tym w dalszej części tekstu.

Czym jest artykuł sponsorowany?

Artykuły sponsorowane to płatne reklamy, które pojawiają się na innych stronach internetowych. Mogą one skutecznie zachęcić ludzi do odwiedzenia Twojej witryny, ale mogą być również kosztowne. Zlecając publikację swojego artykułu na innnym portalu, pozycja naszej strony internetowej może wzrosnąć z dwóch powodów. Pierwszym z nich jest wysoki ruch na portalu, na którym zostanie opublikowany nasz artykuł sponsorowany. Gdy zostanie on umieszczony na popularnej stronie, ruch na naszej stronie zwiększy się, dzięki kliknięciom w linki umieszczone w artykule. Odnośniki, które będą umieszczone w tekście, mają przenosić potencjalnych klientów do naszej strony. Wiemy już, że gdy zwiększa się ruch, algorytm Google lepiej traktuje daną stronę. Jednak ruch w tym przypadku to nie wszystko. Większość pracy wykonują wspomniane wcześniej linki. To właśnie link building jest największą korzyścią artykułów sponsorowanych. Gdy na wiarygodnych dla Google stronach, pojawiają się linki, przekierowujące na naszą stronę, ona automatycznie jest traktowana przez robota Google lepiej. Im więcej odnośników, tym większa szansa na dobrą pozycję twojej strony w wyszukiwaniach.

Co daje artykuł sponsorowany?

Więc co tak naprawdę daje artykuł sponsorowany? Krótko mówiąc – zwiększa ruch na docelowej stronie internetowej oraz buduje strategię linkowania, dając możliwość umieszczenia w nim wartościowych linków. Cel będzie osiągnięty wtedy, gdy taki artykuł będziemy odpowiednio promować. Dobry artykuł sponsorowany musi być zoptymalizowany pod kątem SEO i nie może być nachalny. Miejsce publikacji artykułów eksperckich także powinno być odpowiednio dobrane. Nie może to być strona niewartościowa. Musi to być autentyczna strona www, która oczywiście musi wyrazić zgodę na publikację takiej formy reklamy. Wartościowe artykuły mają bezpośredni wpływ na SEO. Warto wziąć pod uwagę stworzenie dobrego artykułu sponsorowanego, ponieważ może on pomóc dotrzeć do nowych klientów i do grupy docelowej. Artykuł sponsorowany to forma narzędzia marketingowego, które poprawi widoczność danej strony internetowej w wyszukiwarce.

Jak napisać artykuł sponsorowany?

Artykuł sponsorowany to fragment treści, który został stworzony we współpracy z marką lub firmą. Firma zapewnia wynagrodzenie finansowe lub inną formę wartości w zamian za artykuł. Prócz promocji danego produktu lub usługi, ma on swoje odzwierciedlenie również w działaniach SEO. Pierwszym krokiem by napisać dobry artykuł sponsorowany, jest zidentyfikowanie firmy lub marki, z którą chciałbyś współpracować. Po znalezieniu potencjalnego partnera należy skontaktować się z nim i przedstawić mu swój pomysł na artykuł. Jeśli są zainteresowani, należy negocjować warunki umowy. Gdy umowa jest już zawarta, czas zacząć pisać! Należy tworzyć treści o wysokiej jakości i zawartości informacyjnej, a także uwzględniające przesłanie sponsora. Pamiętaj, że Twoim celem jest stworzenie sytuacji, w której obie strony wygrywają – zarówno Ty, jak i sponsor powinniście być zadowoleni z końcowego produktu. Trochę inaczej sytuacja kształtuje się, gdy artykuł sponsorowany tworzy agencja SEO, a nie copywriter. Wtedy zwraca się większą uwagę na kwestię strategię link buildingu, dobór odpowiednich fraz kluczowych i optymalizację jego struktury. Powinien on posiadać odpowiedni nagłówek, lead, H1 oraz H2. Treść artykułu musi pozostać merytoryczna. Content marketing nie może przyćmić sensu tekstu sponsorowanego. Artykuły sponsorowane są dobrym źródłem wiedzy, ponieważ podlegają autoryzacji. Mało prawdopodobne jest, by znaleźć w nich nieprawdziwe informacje.

Ile kosztuje napisanie artykułu sponsorowanego?

Publikacja artykułu sponsorowanego wiąże się z wydatkami. Cena publikacji zależy od wielkości strony, na jakiej chcemy umieścić artykuł. Tę cenę można wynegocjować z właścicielem domeny. W Polsce, waha się ona od kilkudziesięciu do nawet ponad tysiąca złotych. By publikować artykuły sponsorowane, trzeba je również potrafić napisać. Jeśli nie czujesz się na siłach, możesz zlecić to zadanie odpowiedniej firmie SEO. Każda z takich firm posiada zespół copywriterów, którzy trzymając się wytycznych, stworzą wartościowe treści, poprawiające wizerunek firmy czy sklepu internetowego. Dzięki ich pracy, możesz liczyć na polepszenie pozycji w wynikach wyszukiwania. Koszt napisania jednego tekstu jest uzależniony od zakresu tematycznego, ilości zzs oraz wytycznych takich jak liczba zawartych słów kluczowych czy linków. Najczęściej napisanie jednego tekstu to koszt kilkudziesięciu złotych.

Oceń Artykuł: Artykuł sponsorowany a SEO

4.9/5